Låna Pengar Direkt hos BIGBANK

BIGBANK AS är en bank som specialiserat sig på inlåning och konsumentkrediter.

Det är Direkt att ansöka om lån hos BIGBANK.se och BIGBANK bedömer alla ansökningar Direkt, vilket gör det smidigt att få lån!

BIGBANK AS är en estländskt bank specialiserad på konsumtionskrediter och inlåning för privatpersoner. BIGBANK, en av Estlands äldsta banker, etablerar nu verksamhet i Sverige. BIGBANK grundades 1992 i Tartu i Estland. BIGBANK AS finns i Estland, Lettland, Litauen, Spanien, Finland och Sverige samt erbjuder gränsöverskridande tjänster på den tyska och österrikiska marknaden. Företaget använder varumärket BIGBANK på samtliga marknader.

BIGBANK AS grundades 1992 i Tartu, Estland och har idag filialer i Finland, Sverige, Lettland, Litauen och Spanien. BIGBANK AS tillhandahåller även gränsöverskridande tjänster i Tyskland, Österrike och Nederländerna.

BIGBANKs Sverige filial registrerades i januari 2011 och banken erbjuder nu konsumentkrediter på upp till 100 000 kr till privatpersoner i Sverige.

BIGBANK är en av de största bankerna specialiserade på att bevilja privatkunder lån, i de baltiska länderna. BIGBANK ägs av estländarna Parvel Pruunsild och Vahur Voll.
BIGBANK:s mission är att erbjuda en snabb och tillförlitlig kredittjänst för privatpersoner. BIGBANK fokuserar på varje enskild kund och bedömer personligen kundens möjligheter till låneavtal.

Därför är BIGBANK snabbare och mer flexibla än många andra kreditinstitut.

Direkt
Det är Direkt att ansöka om lån hos BIGBANK. BIGBANK gör en snabb bedömning av din kreditansökan. Det gör att du snart vet om du får ett lån hos BIGBANK. Alla är välkomna att söka lån hos BIGBANK.

BIGBANK
BIGBANK har förmånliga lånevillkor. BIGBANK fattar beslut om lån, utformar låneavtal och överför lånebeloppet till ditt konto Direkt. BIGBANKs lånebeslut baseras på principen om ansvarsfull utlåning.

Flexibelt
BIGBANK bedömer varje kund och varje kreditansökan individuellt. Hos BIGBANK kan du välja mellan olika återbetalningstider. Lånet kan du när som helst betala tillbaka före återbetalningstidens slut. Vi beviljar även lån till utländska medborgare som har uppehållstillstånd i Sverige sedan tre år tillbaka.

Låna 10000 till 100000 kronor
Hos BIGBANK lånar du Direkt och bekvämt beroende på dina inkomster.
• Lånesumma: 10 000 – 100 000 kronor
• Lånetid: 6-72 månader
• Uppläggningsavgift med Telias och Nordeas e-legitimation 0 kr, via post 495 kr
• Administrationsavgift 35 kr/månad
• Räntan beräknas individuellt och är från 9%

GENOMSNITTLIG Månadsbetalning
LÅNEBELOPP 6 mån 1 ÅR 2 ÅR 3 ÅR 4 ÅR 5 ÅR
10000 1776 937 520 382 314 274
15000 2651 1394 767 658 580 398
20000 3578 1899 1065 792 658 580
25000 4401 2305 1261 916 746 646
30000 5276 2761 1508 1095 891 771
40000 7026 3674 2003 1451 1180 1019
50000 8776 4585 2497 1807 1467 1267
60000 10527 5497 2992 2164 1756 1516
70000 12277 6410 3486 2521 2045 1583
80000 14027 7321 3980 2877 2333 1804
90000 15777 8233 4475 3234 2622 2027
100000 17528 9146 4970 3591 2911 2250

* Konsumtionslånets kostnad beror på avtalsvillkoren. Om lånebeloppet är t.ex. 60 000 kronor med fem års amorteringstid och en årsränta på 16% på lånebeloppet (en serviceavgift på 35 kronor per konto och månad samt en avtalsavgift på 495 kronor tillkommer), är den effektiva årsräntan för lånet 34,6%. Avbetalning sker i fasta belopp under hela amorteringsperioden och är det totala beloppet som konsumenten måste betala.

Vem kan ansöka om lån?
• Alla är välkomna att söka lån hos BIGBANK.
• Den som ansöker om lån ska vara minst 20 år och lånet ska vara återbetalat senast vid 75 års ålder. Den sökande ska vara svensk medborgare eller permanent bosatt i Sverige och ha ett giltigt uppehållstillstånd sedan tre år.
• Den som ansöker om lån ska under månaderna som föregår kreditansökan ha en bruttoinkomst på minst 120 000 kr/år.
• Den som ansöker om lån får inte ha betalningsanmärkningar.
kreditansökan
Fyll i kreditansökan när du vill ansöka om lån. Därefter kontaktar BIGBANKs låneexpert dig och ni kan diskutera avtalet och vilka handlingar som krävs. För att påskynda ansökningsprocessen kan du redan då du fyller i kreditansökan bifoga arbetsgivarintyg.

När du har lämnat in ansökan och de nödvändiga handlingarna kommer BIGBANK att återkomma med svar på din kreditansökan. Att underteckna med e-legitimation är kostnadsfritt. Då kommer en länk sändas till din e-postadress.

För närvarande accepterar BIGBANK Nordeas och Telias e-legitimation.

I annat fall sänder BIGBANK avtalet via post mot en uppläggningsavgift på 495 kronor.
Handlingar som behövs för kreditansökan
• kreditansökan
• Sökandens legitimation: e-legitimation eller pass eller annan giltig svensk id-handling (körkort eller SIS-godkända id-kort)
• Arbetsgivarintyg ska kunna uppvisas på begäran

Låneåterbetalning
• Lånet återbetalas i enligt med annuitetstabellen i månatliga jämna betalningar som omfattar räntan och amortering.
• Lånets övre gräns bestäms utifrån dina inkomster och utgifter. Vi strävar emellertid efter att vara flexibla och beakta dina önskemål.

Läs lånevillkoren noga innan du tar lån och kontakta vid behov med våra rådgivare.
BIGBANK etablerar verksamhet i Sverige

”Vi ser en inneboende potential i den svenska marknaden där det finns utrymme för aktörer som erbjuder konsumentkrediter till privatpersoner med ordnad privatekonomi, men som kanske inte uppnår storbankernas krav på bland annat säkerhet”, säger Veiko Kandla, Nordenchef för BIGBANK.
BIGBANK har sitt huvudsäte i Tartu, Estland och har funnits på den estniska marknaden i 20 år, där bankens verksamhet även omfattar inlåning. BIGBANK var en av de första estländska bankerna som bildades efter att Estland återvunnit sin självständighet. Sverige blir nu efter Finland, Baltikum och Spanien BIGBANKs femte utländska filial. BIGBANK finns även representerat i Nederländerna, Tyskland och Österrike genom gränsöverskridande tjänster.
I Sverige erbjuder BIGBANK konsumentkrediter till privatpersoner, och tackvare en webbaserad ansökningsprocess via e-legitimation effektiviserar BIGBANK låneprocessen vilket innebär att handläggningstiden, från det att ansökan kommer in till dess att lånet är godkänt och utbetalt, kunnat reduceras till under 48 timmar.
”Det är vår fasta övertygelse att en handläggningsprocess av ett lån skall gå så Direkt och smidigt som möjligt. Tack vare att vi använder oss av en webbaserad metod kan vi erbjuda detta till våra kunder utan att göra avkall på kreditkontrollen och den individuella värderingen av varje enskild ansökan”, säger Veiko Kandla.
Hos BIGBANK kan privatpersoner låna mellan 10 000 och 100 000 kronor. Oavsett lånebelopp kan kunden välja en återbetalningstid på mellan 6 och 72 månader. Det innebär att kunden själv har möjligheten att bestämma hur lånet ska betalas tillbaka och kan då anpassa lånet efter sin ekonomi. Räntan beror på det lånade beloppet och återbetalningstiden.

Frågor och svar
• Hur gammal måste jag vara för att få ansöka om lån?
Du måste fyllt 20 år och lånet ska vara återbetalt senast vid 75 års ålder. Observera dock att enbart uppfylla ålderskravet inte är en garanti för lånelöfte. Specifika löptider för lånet förekommer även.
• Får jag ha betalningsanmärkningar sedan tidigare när jag lånar hos BIGBANK?
Du får inte ha några betalningsanmärkningar när du lånar hos oss.
• Kan jag låna om jag inte är svensk medborgare?
Du måste ha uppehållstillstånd i Sverige sedan minst 3 år för att låna hos oss.
• Vilken inkomst måste jag ha för att låna hos er?
Du måste ha en fast inkomst på minst 120 000 kr/år från anställning eller ålderspension.
• Kan jag låna om jag har inkomst från sjukpension?
Nej, men du kan låna om du har en inkomst från ålderspension på minst 120 000 kr/år.
• Hur stor blir min månadskostnad?
Med hjälp av vår kalkylator kan du Direkt få fram vilken summa du ska betala varje månad.
• Hur går det till att teckna ett lån hos er?
Först fyller du i kreditansökan på hemsidan. Efter att du har fyllt i kreditansökan, kommer en lånehandläggare att kontakta och vägleda dig.
• När får jag mina pengar?
När din kreditansökan har blivit godkänd av oss och vi har mottagit ett underskrivet lånekontrakt från dig som du har skickat i retur tar normalt 2 till 4 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto.
• Hur betalar jag tillbaka lånet?
Du kommer att få en låneavi hemskickad varje månad.
• Hur lång återbetalningstid kan jag få?
Upp till 72 månader.
• Kan jag betala tillbaka lånet innan lånetiden gått ut?
Självklart går det att betala tillbaka lånet innan återbetalningstiden löpt ut. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
• Kan jag ångra mitt lån?
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt lån, enligt Distansavtalslagen (SFS 2005:59). Ångrar du dig ska du kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar.
• Är räntan fast eller rörlig?
Räntan är alltid fast under hela kredittiden.
• Vad händer om jag är sen med min betalning?
Om vi inte har fått in betalningen på förfallodagen skickar vi betalningspåminnelser. Förseningsavgiften är på 125 kronor och det tillkommer även en påminnelseavgift på 50 kronor för påminnelsebrevet. Dröjsmålsränta tillkommer på den försenade betalningen.
• Vad händer om jag inte betalar trots påminnelse?
Om betalningen inte kommit in efter de påminnelser vi skickat sägs lånet upp till betalning i sin helhet och du påförs en avgift enligt gällande prislista. Ifall inte betalning sker innan uppsägningen förfaller till betalning kommer ärendet att skickas till inkasso och då tillkommer en inkassoavgift enligt gällande prislista.
• Vad är en e-ligitimation och hur får man en e-legitimation?
E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som fungerar som id-kort och är en personlig signatur på internet. Att signera med sin e-legitimation är precis lika juridiskt bindande som en handskriven underskrift. I Sverige kan man skaffa e-legitimation via sin bank eller via Telia. Det finns olika beteckningar: Bank ID, Nordeas e-legitimation eller Telia e-legitimation. Du kan ansöka om e-legitimation via din internetbank. För att skaffa e-legitimation måste du ha svenskt personnummer och vara folkbokförd i Sverige. För närvarande accepterar vi Nordeas och Telias e-legitimation.
• Vilka kostnader tillkommer hos er?
• Utöver ränta tillkommer uppläggningsavgift och adminsitrationsagift enligt gällande prislista. Uppläggningsavgift genom post är 495 kronor och ippläggning genom e-legitimation är kostnadsfritt.
• Vad är Autogiro?
Autogiro är en trygg och säker tjänst via din bank. Inga pengar dras från kontot utan att du vet om det. I god tid i förväg får du besked om hur mycket som kommer att dras från ditt bankkonto. Dessutom har du möjlighet att stoppa betalningen om något inte stämmer. För närvarande erbjuder vi inte autogirotjänst men vi hoppas att kunna åtgärda detta snarast.
• Serviceavgifter
• Giltig fr.o.m. 2011-06-01
LÅNETJÄNSTER
Avtalsarvode
Avsluta lånekontrakt och öka kreditbeloppet (ytterliggare lån)
– uppläggningsavgift via e-legitimation från Telia och Nordea 0 Kronor
– uppläggningsavgift via post 495 Kronor
Kontraktsändringar
Senarelägga förfallodag av månatlig betalning 0 Kronor
Ändring av förfallodag av månatlig betalning (avser hela betalningsplanen) 495 Kronor
Ändring av övriga villkor i kontraktet 495 Kronor
Förseningsavgifter
Förseningsavgift 125 Kronor
Betalningspåminnelse 50 Kronor per brev
Meddelande om uppsägning 300 Kronor
Inkassoavgifter
Inkassokrav 160 Kronor
Avbetalningsplan 150 Kronor
Övriga avgifter
Administrationsavgift 35 Kronor per månad

TILLÄGGSTJÄNSTER

Saldobesked för lånet (endast via e-post) 0 Kronor
Övriga avier 100 Kronor
Kopia av handling Första sidan 100 Kronor, följande sidor 5kr/st

• Vid fall som anges i lagen, skall moms åläggas på priserna av tilläggstjänsterna i den omfattning som anges i lagen.
• Serviceavgifterna finns tillgängliga på BIGBANK AS Sverige filials hemsida (www.BIGBANK.se) och alla bankkontor i BIGBANK AS Sverige filial.
• BIGBANK AS Sverige filial äger ensidig rätt att ändra serviceavgifterna i den omfattning som beskrivs i de allmänna villkoren för BIGBANK AS Sverige filial.
Låna klokt
Hur kan jag förutse betalningssvårigheter?
Om du besvarar någon av följande frågor med ”JA” bör du vara medveten om risken för betalningssvårigheter och vidta förebyggande åtgärder.
• Du eller någon familjemedlem har blivit uppsagd eller löper risk för att bli arbetslös.
• Du tar varje månad lån före löneutbetalningsdagen till exempel av vänner, föräldrar eller snabblånsföretag.
• Du gör ofta spontana och dyra impulsinköp som överstiger dina tillgångar.
• Du spenderar för mycket pengar på tjänster och saker som du inte nödvändigtvis behöver och därför måste du i slutet av månaden spara in på nödvändigheter såsom mat).
• Du flyttar ständigt fram betalningen av räkningar till kommande period (och tror att du kommer att ha mera pengar kvar nästa månad).
• Du köper för ofta olika produkter och tjänster på avbetalning.
• Du står inför stora utgifter, till exempel reparationer eller nödvändiga inköp av hemelektronik, som du endast kan finansiera med egna medel.
• Familjen har en leasingbil och/eller hyresbostad med höga utgifter samtidigt som familjens inkomster har minskat eller håller på att minska.
• Familjen väntar barn.
• Det förekommer missbruk i familjen, till exempel alkohol, spel, narkotika osv.
• Du är borgensman för andra personers lån.
Vad ska jag göra om jag råkar ut för betalningssvårigheter?
Följ nedanstående anvisningar om du märker att du har betalningssvårigheter och inte kan återbetala ett lån du tagit hos oss:
• Kontakta oss genast. I stället för att låta problemen växa gäller det att Direkt hitta en lösning. Om dröjsmålet endast inträffar en gång är det möjligt att ändra betalningsdagen en gång. Om problemet är långvarigt kan betalningsdagen för hela återbetalningstiden ändras. Om inkomstminskningen är bestående kan lånetiden förlängas och då minskar de månatliga delbetalningarna. Om ovanstående råd inte hjälper dig är du välkommen att kontakta våra lånerådgivare.

Låna Pengar Direkt hos Bluestep

BlueStep erbjuder bolån till alla som kan ha svårt att få lån hos traditionella långivare.

BlueStep är Sveriges första specialistlångivare och det bästa alternativet om du har svårt att få bolån.

BlueStep välkomnar personer med betalningsanmärkningar, obetalda skulder, utan fast anställning, egenföretagare och utan kredithistorik i Sverige. BlueStep accepterar fler låntagare än de flesta svenska långivare. BlueStep är ett svenskt finansiellt institut med huvudkontor i Stockholm. Företaget har varit verksamt sedan 2005.

Belåna din nuvarande bostad

Om du redan äger en bostad eller fritidshus beviljar BlueStep även lån för andra ändamål än bostadsköp. Då använder du bostaden som säkerhet för ditt lån, vilket innebär att du oftast får en lägre ränta än om du exempelvis tar ett privatlån utan säkerhet eller utnyttjar kortkrediter.

Många väljer att belåna sin bostad för att lösa dyra lån, kreditköp och skulder. Genom att göra det kan de sänka sin månadskostnad. Men lika ofta handlar det om renoveringar, investeringar eller förverkligande av drömmar.

För BlueStep spelar det ingen roll vilket ditt syfte är, så länge du har råd med lånet. BlueStep kan bevilja lån från 150 000 kr upp till 85 % av marknadsvärdet på din bostad (hus eller bostadsrätt) och 75 % av marknadsvärdet på ditt fritidshus.

BlueStep gör det möjligt för fler att få bolån

Hos de flesta banker görs en standardiserad kreditprövning av alla som söker lån. Om bankens system hittar några ”konstigheter” i kredithistoriken avslås i allmänhet ansökan. Problemet för många är att det finns en hel del saker som enligt bankens system betecknas som konstigt.

I och med att BlueStep inte är någon traditionell långivare, ser deras rutiner vid låneansökningar helt annorlunda ut. BlueStep ställer förstås krav på dig som låntagare, men BlueStep förstår att alla inte har samma bakgrund. Därför sätter BlueStep sig  in i din specifika situation och gör en individuell prövning av dina förutsättningar för ett bolån hos BlueStep.

BlueSteps bedömning utgår alltid från vilken livssituation du befinner dig i idag, snarare än din kredithistorik. Det gör att BlueStep kan acceptera dig som exempelvis är projektanställd, egenföretagare, bor utomlands, har betalningsanmärkningar eller obetalda skulder som låntagare.

Vippi.se vanliga frågor

Vippi.se vanliga frågor

Nedan är de vanligaste frågorna som uppkommit:

  • Hur ansöker man om ett lån
      Det gör du Direkt på sajten vippi.se. Du väljer först lånesumma och återbetalningstid i låneslingan och fyller därefter i en kreditansökan.
  • Hur Direkt betalas pengarna på kontot?
      Utbetalningen sker omedelbart efter att kreditansökan godkänts, men det kan dröja upp till en bankdag innan pengarna syns på kundens konto som beror på bankens clearingtider
  • Tar ni en UC upplysning på kunden?
      Vi gör kreditupplysningarna hos företaget Soliditet AB, alltså förorsakar ansökan av lån på Vippi.se ingen UC anmärkning.
  • Vem beviljas ett lån?
      Lån beviljas till personer som uppfyller kreditvillkoren och som antas ha återbetalningsförmåga.
  • Hur stort lån kan jag få?
      Storleken på lånet beror delvis på vilken summan du ansöker men även på långivarens kreditbedömning. Generellt gäller att om du återbetalt dina tidigare lån innan förfallodag så får du ett större lån i Direktsättningen.
  • Vilken tid på dygnet kan jag ansöka om ett lån?
      Vi tar emot ansökningar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
  • Har problem med pin-koden?
      I första hand lönar det sig att följa instruktionerna på sidan. Om inte det löser sig så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för ytterligare uppgifter.
  • Hur sker återbetalningen av lånet?
      Lånet återbetalas med hjälp av fakturan som skickas till kunden antigen per e-post eller till pappers. Betalningsuppgifterna och fakturan finns även tillgänglig under ”Mina sidor”, dit du kommer från balken uppe till höger.
  • När ska lånet vara återbetalt?
      Pengarna ska vara på långivarens konto på förfallodagen. Förfallodatumet syns på fakturan och under ”Mina sidor”.
  • Vad sker om jag hamnar i dröjsmål med återbetalningen?
      Ifall lånet inte återbetalas åker det ut en påminnelsefaktura. Om kunden ytterligare hamnar i dröjsmål äger långivaren rätten att föra över lånet till inkassering vilket orsakar ytterligare kostnader för kundens del.
  • Vad är den effektiva räntan för lånet?
      Den effektiva räntan är ett mått för att jämföra två sinsemellan liknande lån med varandra. Den effektiva räntan framgår i lånetabellen och i lånets förhandsuppgifter som alltid visas i samband med kreditansökan.
  • Kostar det att ansöka om lån?
      Det kostar exakt 0 kr att ansöka om ett lån på Vippi.se.
  • Mina kontaktuppgifter har ändrats sedan jag fyllde i dom, vad göra?
      Enklast uppdaterar du dina kontaktuppgifter genom att kontakta vår kundtjänst.
  • När kan jag ansöka om lån på nytt?
      När betalningen av det tidigare lånet registrerats hos vippi.se. Du får ett SMS när betalningen registrerats.
  • Varför beviljas jag inte lån?
      De vanligaste orsakerna till att lån inte beviljats är:
    • Den sökande har en betalningsanmärkning
    • Den sökandes tidigare lånet har ännu inte registrerats som återbetalt
    • Den sökandes angivna uppgifter är bristfälliga
    • Den sökandes angivna uppgifter gick inte igenom långivarens kreditbedömning

Vilka samarbetar med Svensk Låneförmedling?

Vilka banker, kreditinstitut, lånegivare och aktörer samarbetar Svensk Låneförmedling med / är anslutna till Svensk Låneförmedling?

Svensk Låneförmedling samarbetar med nedanstående banker, kreditinstitut, lånegivare och aktörer är anslutna till Svensk Låneförmedling: Read more

1 3 4 5