Kredit 365

När du ansöker om lån hos Kredit 365 finns det inga dolda kostnader. Priset Kredit 365anger är den totala kostnaden för lånet. Då ingår ränta, uppläggningsavgift, aviavgift, serviceavgift och kostnaden för kreditupplysning. Det är kostnadsfritt att ansöka om lån hos Kredit 365 och räntan är avdragsgill. Read more

Vivus – vanliga frågor

Vivus – vanliga frågor

Vilka krav ställer Vivus på mig som låntagare?
 För att ha möjligheten att låna krävs följande:

    Att du är svensk medborgare samt har fyllt 18 år.
    Att du inte har några betalningsanmärkningar.
    Att du har ett svensk mobiltelefonnummer samt ett svenskt bankkonto.
    Genomgår sedvanlig kreditprövning.

Vilka dokument krävs för att få låna hos Vivus?

För att få låna hos Vivus.se behövs inga dokument. För att ha möjligheten att låna behöver du en mobiltelefon samt ett svenskt bankkonto. Har du inte ett mobilabonnemang registrerat i ditt namn går det bra att identifiera sig med legitimation. Kontakta kundtjänst för mer info. 08 420 400 20

Hur mycket kan jag låna av Vivus?

Första gången kan du låna 50-6000 SEK helt utan kostnad. Om du betalar tillbaka lånet i tid har du även möjligheten att låna 8000, samt 10 000 kr.

Kommer jag ha möjligheten att ansöka om ett högre belopp direkt efter återbetalning?

Kreditgränsen höjs sju dagar efter mottagen återbetalning. För mer info se lånetak under ”Hur gör man?”.

Hur Direkt får jag pengarna?

Om du har ett konto i Handelsbanken eller Nordea får du pengarna direkt under helgfria vardagar.
Om du har ett konto hos en annan bank kan detta ta längre tid; i vissa fall upp till nästkommande bankdag.

Kan jag låna om jag redan har ett lån hos en annan kreditgivare?

Ja, Vivus lånar ut pengar till dig så länge du inte har några registrerade betalningsanmärkningar.

Hur långt tid tar det att få lånet beviljat hos Vivus?

Vivus ger dig besked inom några minuter kommer du att få ett besked på skärmen. Om du inte registrerat dig med bank-id kommer Vivus kundtjänst att kontakta dig under öppettiderna.

Varför beviljades inte lånet?
Vivus kommer inte att kunna bevilja dig ett lån om:

    Du har betalningsanmärkningar.
    Om du inte har betalat tillbaka ditt tidigare lån.
    Om du har uppgett fel information.
    Om du är yngre än 18.

Behöver man säkerhet för lånet?

Nej för att få låna hos Vivus behövs ingen säkerhet.

Uppgifterna är från Vivus.se – senast uppdaterade 2011-12-01
 

Vippi – vanliga frågor

Vippi – vanliga frågor

Nedan är de vanligaste frågorna som uppkommit bland Vippis kunder

  • Hur ansöker man om ett lån hos Vippi
      Det gör du Direkt på sajten vippi.se. Du väljer först lånesumma och återbetalningstid i låneslingan och fyller därefter i en kreditansökan.
  • Hur Direkt betalas pengarna på kontot av Vippi?
      Utbetalningen sker omedelbart efter att kreditansökan godkänts, men det kan dröja upp till en bankdag innan pengarna syns på kundens konto som beror på bankens clearingtider
  • Tar Vippi en UC upplysning på kunden?
      Vippi gör kreditupplysningarna hos företaget Soliditet AB, alltså förorsakar ansökan av lån på Vippi.se ingen UC anmärkning.
  • Vem beviljas ett lån av Vippi?
      Lån beviljas till personer som uppfyller kreditvillkoren och som antas ha återbetalningsförmåga.
  • Hur stort lån kan jag få av Vippi?
      Storleken på lånet beror delvis på vilken summan du ansöker men även på långivarens kreditbedömning. Generellt gäller att om du återbetalt dina tidigare lån innan förfallodag så får du ett större lån i Direktsättningen.
  • Vilken tid på dygnet kan jag ansöka om ett lån hos Vippi?
      Vi tar emot ansökningar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
  • Har problem med pin-koden?
      I första hand lönar det sig att följa instruktionerna på sidan. Om inte det löser sig så ber vi dig att kontakta Vippis kundtjänst för ytterligare uppgifter.
  • Hur sker återbetalningen av lånet till Vippi?
        Lånet återbetalas mha fakturan som skickas till kunden antigen per e-post eller till pappers. Betalningsuppgifterna och fakturan finns även tillgänglig under ”Mina sidor”, dit du kommer från balken uppe till höger på Vippis.se
      .
  • När ska lånet vara återbetalt till Vippi?
      Pengarna ska vara på långivarens konto på förfallodagen. Förfallodatumet syns på fakturan och under ”Mina sidor”.
  • Vad gör Vippi ifall jag hamnar i dröjsmål med återbetalningen?
      Ifall lånet inte återbetalas åker det ut en påminnelsefaktura. Om kunden ytterligare hamnar i dröjsmål äger långivaren rätten att föra över lånet till inkassering vilket orsakar ytterligare kostnader för kundens del.
  • Vad är den effektiva räntan för lånet?
      Den effektiva räntan är ett mått för att jämföra två sinsemellan liknande lån med varandra. Den effektiva räntan framgår i lånetabellen och i lånets förhandsuppgifter som alltid visas i samband med kreditansökan.
  • Kostar det att ansöka om lån?
      Det kostar exakt 0 kr att ansöka om ett lån på Vippi.se.
  • Mina kontaktuppgifter har ändrats sedan jag fyllde i dom, vad göra?
      Enklast uppdaterar du dina kontaktuppgifter genom att kontakta vår kundtjänst.
  • När kan jag ansöka om lån på nytt?
      När betalningen av det tidigare lånet registrerats hos Vippi.se. Du får ett SMS när betalningen registrerats.
  • Varför beviljas jag inte lån?
      De vanligaste orsakerna till att lån inte beviljats är:
    • Den sökande har en betalningsanmärkning
    • Den sökandes tidigare lånet har ännu inte registrerats som återbetalt
    • Den sökandes angivna uppgifter är bristfälliga
    • Den sökandes angivna uppgifter gick inte igenom långivarens kreditbedömning

Vippi